2012. június 5., kedd

Hát, akkor antikoljunk!

Kezdjük az elején... Bő egy éve vásároltuk szeretett házunkat, ami egy régi parasztház.  Nekiugrottunk a felújításának, majd ezekről is tervezünk soksok bejegyzést.
De most a ládáról, és az antikolásáról. Mivel parasztház, kell az antik, a kopott!
Még soha nem csináltunk ilyesmit, előtte városiak lévén fogalmunk sem volt, hogyan kezdjünk hozzá.
Az interneten rengeteg mindent elolvastunk erről a témáról, majd hatalmas tudásunkkal belevágtunk.
Az én drágám beszerzett nekem a vaterán semmi pénzért egy régi katonai fa ládát.
/ Mivel ez még a blog születése előtt volt, sajnos fázis fotóink nincsenek, csak az ilyen volt- ilyen lett állapotot tudom megmutatni. /

Ilyen volt
 Igy érkezett meg. Szerencsére nem volt penészes, sem szuvas, tehát ezzel nem kellett foglalkoznunk.
Első lépésként csiszoló papírral lecsiszolgattam. Kézzel csináltam, de azóta beszereztünk gépi csiszolót, mert kézzel csiszolni nagy móka!
Miután ezzel megvoltam, a festésnél használatos ragasztó csíkkal, /melynek hivatalos nevét nem tudom, de utánanézek ígérem/ leragasztottam azokat a részeket, amiket nem akartam befesteni, és nem is tudtam leszerelni.
Majd jött a festés. Fehér olajfestéket használtam, amibe előtte kevertem nagyon pici fekete színezőt, hogy kicsit piszkos fehér legyen. Elég vékonyan kentem be, és nem is egyenletesen, na nem azért, mert ennyire béna vagyok, hanem direkt:)
Majd utána vártam... és vártam... nézegettem mennyire szárad. Türelmetlen voltam, és állandóan festékes lettem. Állítólag akkor jó, ha már nem fogja meg a kezünket, de még puha. Nekem ez  az állapot olajfestékkel kb 24 -30 óra múlva jött el.
Akkor végre elkezdhettem az antikolást. Több helyen a csiszolást javasolták, úgyhogy finom szemcsés csiszoló papírral elkezdtem csiszolgatni a fehér festéket, hogy az eredeti zöldes árnyalat tűnjön elő. Hát, nem is tudom... A sarkoknál szép volt, de máshol olyan " csiszatolós" lett az eredmény, ami nem tetszett. Csiszoló után jött a rongy. Elkezdtem finoman dörzsölgetni itt-ott. Szebb lett, bár azt érzem még ez sem a tökéletes megoldás.
Mikor kész lettem, az egészet átdörzsöltem a legfinomabb csiszoló papírral, hogy egységes legyen a felülete.
Azt gondolom, első próbálkozásnak nem rossz... bár még finomításra szorul a technikánk.
Férjem barátai csodásan felújítottak és antikoltak egy tálaló szekrényt, ellopjuk tőlük az apró titkokat, és a következő projektnek / ami tervek szerint nálunk is egy tálaló szekrény/ még több tapasztalattal ugrunk neki.
És most jöjjenek az ilyen lett képek:


Közelebbről

A virágot csak úgy mellétettem, mert olyan szépen kinyílt...


Julia

6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki! Szép lett és ötletes:)

    VálaszTörlés
  2. köszönjük kedves hozzászóló! :)

    VálaszTörlés
  3. Érzem én, hogy a kérdésem eleve magában hordozza a választ, de akkor is (mert úgy szeretném): szerintetek lehet bútorlapból készült bútort antikolni valami varázsszerrel? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági, szerintem nem lehetetlen, de macerás...
      Kata a kicsi háztól szépen leírja, hogyan fessünk bútort:
      http://akicsihaz.blogspot.hu/2012/05/hogyan-es-mivel-fessunk-butort.html
      ha erre utána még egy réteg festés / más színű / és megdörzsölgeted, talán...:)

      Törlés
    2. Kösziiiiii! Na, akkor most már tényleg hajthatatlan vagyok! :))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...