2012. június 24., vasárnap

Tiramisu imádlak!

Én 2 féle embert ismerek: aki szereti a tiramisut és aki nem. Ez olyasmi, mint a ruccola azt is valaki vagy szereti vagy nem. Jajj de imádom ezt a csodaszép  formájú zöld levélkét is ( de erről a szenvedélyemről majd máskor ) , most maradnék a témánál.
Jó sok évvel ezelőttig nem is készítettem itthon mert fene sem tudja miért de azt gondoltam róla, hogy nagyon bonyolult az elkészítése. Na ez nem igaz! És másnak az elkészítésével is voltam már így, hogy azt hittem nagyon kacifántos meg nehéz és én úgy sem tudom megcsinálni , közben szerintem  éppen ezek a dolgok a legkönnyebbek. És ez fordítva is igaz.....mert amiről azt hittem, hogy a kisujjamból kirázva elsőre elkészítem az biztosan félresiklott és nem sikerült úgy ,ahogyan szerettem volna.
Volt itthon egy fél kilós mascarpone sajtom és már csak pár napja volt a szavatossági idejének lejártáig úgyhogy el volt döntve a sorsa. Kellett még hozzá majdnem fél kiló baba piskóta , 6 db tojás, 2-3 dl erős fekete kávé, 2-3 evő kanál rum,  15 dkg barna cukor ( nem kötelező a barna, nekem ez van itthon és a mennyiségből én lefaragtam, bőven elég ennyi ) .
Először is lefőztem jó erős kávét , beleöntöttem a rumot és hagytam hűlni.
A tojások fehérjét picike sóval kemény habbá vertem , persze géppel . Itt megjegyzem, hogy csak teljesen zsír mentes tálban szintén zsír mentes keverő lapátokkal lehet jó habot elérni. A tojások sárgáját kikevertem a cukorral turmix gép segítségével. Ez utóbbiba belekevertem a mascarponét majd a fehérjét is.
Egy hosszúkás jénai tálnak az aljára elkezdtem sorba rakni a kávéban megfürdetett piskótákat (csak egy pillanatra forgattam bele, hogy ne essen szét ) erre a rétegre rátettem a krém felét majd kakaóval megszórtam ( jó fekete, jó keserű ) . Megismételtem a piskóta és a krém terítését és a tetejére újból jó sok kakaót szórtam szita segítségével , hogy ne legyenek benne puklik, hanem szép egységes legyen
a teteje.


Irány a hűtő  és kb. 6-7 óra után vágtuk fel de a legjobb szerintem 24 óra elmúltával.



Julie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...