2012. augusztus 13., hétfő

Kötelező megsütni torta 1

Szedres-fehércsokis sajtkrémtorta


Vannak torták, melyeknek megsütését kötelezővé tennénk... Egész egyszerűen azért, mert boldogságot okoznak. Ha a megsütésük nem is mindenkinek, de az elfogyasztásuk tuti! Bár ez erősen a mi szubjektív véleményünk, de a család és barátok nevében is beszélhetünk. Olyan tortákat fogunk a "kötelező megsütni" sorozatban bemutatni, amik már kiállták nálunk a próbákat, és nagy-nagy kedvencek lettek. Valamint szem előtt tartjuk, hogy mindenki által könnyen megsüthető torták kapjanak itt helyet. Majd megkérjük férjeinket, hogy egy-egy tortát süssenek meg Ők, mert ha nekik megy, mindenkinek megy! :)
Így utólag ebbe a kategóriába sorolnám a kedvenc csokisunkat is. Az is kötelezőőő!
No de most jöjjön a nap sztárja:




Ugye, ugye? Kedvet kaptatok? Így készül:
Sajtkukac honlapján láttam az eredeti receptet, onnan mazsoláztam, és változtattam picit.
Az alapja egy zacskó győri zabfalatok keksz, amit mozsárban összetörtem, és 4 evőkanál vajjal összegyúrtam. a 26 cm-es tortaforma aljába sütőpapírt vágtam, és szétlapítottam benne a vajas kekszet. Előmelegített, 160 fokos sütőbe 15 percre betoltam.



Amíg sült, összekevertem a sajtkrémet.
1 tábla /100g/ fehércsokit mikróban megolvasztottam, hozzákevertem 250 g sajtkrémet, 2 dl tejszínt, 2 tojást, 2 dl natúr joghurtot. Ez nem egy hűde édes krém, ha valaki édesszájúbb, 1-2 evőkanál porcukor mehet bele. Majd habverővel 1 teáskanál étkezési keményítőt elkevertem még benne. Ráöntöttem a meleg kekszre, és visszatoltam a sütőbe még 50 percre. 30 perc után levettem a hőfokot 120-ra.
200 g szedret krumpli nyomóval óvatosan összetörtem, , 2 evőkanál mézzel és egy evőkanál balzsamecettel forrásig főztem. Mikor lekapcsoltam a gázt, belekevertem 2 teáskanál zselatint. Hagytam kihűlni picit, majd nyakon öntöttem vele a tortát.
Jó, ha 1 napig csücsül a hűtőben, igazán finom másnapra lesz.
Mi laposan szeretjük ezt a típusú sajttortát, ha valakinek a magasabb jön be, kisebb formában is lehet sütni.  Rég elfogyott és most, hogy írom, majd meghalok egy szeletért...



" Tartsd az ég felé, és döntsd meg." Kérte a drágám, mikor fotóztuk.
Csoda, hogy nem esett le.:)





Julia


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...