2012. október 17., szerda

Tortatál házilag Juliának

Nyáron Juliámnak szülinapja volt. Kigondoltam, hogy mivel lepjük meg őt mi csajok......Napokkal előtte küldött nekem egy sms-t : " ha esetleg nem tudnátok mivel lepjetek meg szülinapomon, akkor segítek: egy fehér, egyszerű, letisztult, cicomáktól mentes torta tálat szeretnék "
Akkorát nevettem mikor elolvastam mert én pontosan ezt gondoltam ki számára, kiindulva abból mennyire szeret tortákat sütni. Szóval el volt döntve mit kap.
A csajokkal ( R.-val és V.-vel ) levelezésbe kezdtünk, fotókat gyűjtöttünk a netről, hogy milyen lehetőségek vannak  a "piacon". Volt a külföldről berendelhető irtó drága kategória, volt az itthon  beszerezhető  de a keresési feltételeinknek nem megfelelő típus ......
Elég hamar eldöntöttük, hogy saját készítésű lesz a torta tál!!! Hiszen abban benne van a szeretetünk, a pepecselés  bája és olyan alapanyagokra bukkantunk amiből pontosan olyat tudunk készíteni Juliának mint amilyet megálmodott magának. Kell ennél több?
Abból indultunk ki, hogy nekem van egy egyszerű de annál szebb, pofásabb pite tálam a sárga-kék svéd áruházból. / segítek, IKEA :) / Ezt korábban én már használtam torta szervírozásra itthon csak akkor egy vastag gyertya volt az alap. Itt mi gyertya tartó mellett döntöttünk  talpnak.
R.-val megvettük a hozzávalókat, ők azok :  Smarta pite tál, Aryd gyertya tartó.




A gyertya tartóból 2 féle magasságban  kapható mi az alacsonyabbat választottuk.
Elkészítése:
A pite tál alját az esetleges portól, szennyeződéstől megtisztítottuk. A gyertya tartó tetején van egy kis karima amit beragasztottunk , hogy ne mozogjon. A ragasztáshoz végig  Pattex univerzális ragasztót használtunk . A tál alján vonalzó segítségével kimértük a mértani közepet , bemértük körzővel a gyertya tartó tetejének átmérőjét majd ezt rámértük a mértani közép köré , így kijelölvén hová kerüljön a talp. Ragasztózás , és pluszként hogy biztosra menjünk 2 napig könyvekkel terheltük a ragasztást.
Csodás lett, mi készítettük sok-sok szeretettel. Julia nagyon örült neki és pontosan ilyenre gondolt ahogyan mesélte és tényleg szereti, használja,  Ti is láthatjátok a bejegyzéseket olvasván, látván....
Íme a végeredmény :










Julie




9 megjegyzés:

  1. nagyon szuper lett! :) az utolsó képen lévő torta receptje nagyon érdekelne! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a pillecukros csokitorta, fent a sütős receptek között. :)

      Törlés
  2. Csodás lett és köszönöm a leírást is,mert pont az ilyen részletekben bújik meg a sikeresség.

    VálaszTörlés
  3. Remek ötlet, nagyon köszönöm! További sok sikert!

    VálaszTörlés
  4. nem hiszem el!! de tényleg ezt terveztem 7végére,h megcsinálom, s pont az ikeás gyertyatartóból készül a tortatál lába:))) a tálat pedig farostlemezből vágatom ki, mert festeni szeretném színesre.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik én is régota meg szerettem volna már csinálni. Egy technikai kérdésem lenne, a gyertyatarto kozepén a gyertyának való nyílást simán be kell nyomni a ragasztoval? Azzal kell kitolteni?

    VálaszTörlés
  6. Nyuuulka!

    Nem kell kitölteni a mélyedést, csak a peremére tettem ragasztót!

    Julie

    VálaszTörlés
  7. Elkészult az én tortatálam is!!!!! Még a torta hiányzik róla, de hétvégén pótolom :) Kosziii az otletet :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...