2013. január 16., szerda

Kókuszkrémes keksz

 Legkisebb ugrifüles kisfiam egy konyhai pakolás alkalmával kiöntött egy csomó kókuszreszeléket.
Feltakarítása közben azon agyaltam, milyen régen készítettem kókuszos sütit. A gondolatot tett követte, /na nem azon nyomban/ és elkészült ez a linzertésztás kókusztöltelékes finomság.


Hozzávalók tésztához: /kb 25-30 kész sütihez/

300 g finomliszt
1/2 tk szódabikarbóna
1/2 tk só
250 g vaj
200 g cukor
1 nagy tojás

Kókuszos krémhez:

150 g kókuszreszelék
170 g sűrített tej
4-5 ek tejföl

Két variációban készült már, a végeredményben nincs különbség. Leírom mindkettőt, és csináljátok úgy, ahogy szimpatikus:
1. Egy tálban összekevertem a lisztet, szódabikarbónát, sót. Egy másik tálban a szobahőmérsékletű vajat összedolgoztam a cukorral és a tojással. Majd összegyúrogattam-kevertem a liszttel. 1-2 órás hűtőben tárolás után lehet nyújtani, és kiszúrni.
2. Másodszor mikor készült, szerettem volna csak úgy a móka kedvéért megszínezni a tésztát. Itt a vajat megolvasztottam, és ebbe csepegtettem pár csepp DrOetker folyékony ételszínezőt. Robotgéppel hozzádolgoztam a cukrot és a tojást. Majd ment az egész a lisztes keverékbe, és összedolgozni. Ugyanúgy hűtő pár órára / az sem baj, ha egy éjszakára, ez mindkét esetre áll/, és nyújtás.


180 fokos előmelegített sütőben sültek b 10-13 percig. Gyorsan elkezdnek barnulni, nézzetek rá sűrűn!
Mikor kihűltek, lehet tölteni. A krémhez mehet minden egybe. A kókusz, sűrített tej, és a tejföl. / Mivel már eleve cukrozott volt a sűrített tej, nem raktam bele/. Ez egy ragacsos, elég sűrű "krém" lesz. Kb 1-1 teáskanálnyival töltöttem meg a sütiket. Frissen a tészta ropogós, másnapra megpuhul. Így is-úgy is nagyon finom!



Jó sütést,
Julia

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...