2013. március 29., péntek

Cantuccini -Toszkán finomság

Ez egy nagyon finom kekszféle. Karácsony környékén, és amúgy is szoktam sütni mert nagyon szeretjük. Az olaszok kávé és desszert bor mellé fogyasztják meg persze csak úgy magában, mint mi. A borba bele is mártogatják ....
Már nem is tudom hány éve sütöm, kb. 3-4 és arra is emlékszem, hogy egy természetgyógyásztól kaptam a receptet. Hogy ő honnan kapta azt nem firtattam de köszönjük neki is! :-)
Legutóbb amikor készítettem nemes célért tettem. Férjem munkahelyén véradást és jótékonysági gyűjtést szerveztek. Egy csomó sütit vittek a dolgozók és vásárolgattak a kínálatból. Mindenki adott pénzt a süteményekért amely a Down Alapítvány számára jelentett némi segítséget.




A neve három magos biscotti de cantuccini néven sokkal többen ismerik manapság. Lehet vásárolni néhány boltban, sőt DM-ben is láttam nagyon drágán.
Ez a recept nem olyan drága és sok-sok kis finomság lesz belőle. Kb. 48 darab.



Nos a recept:
23 dkg liszt, 1 teáskanál sütőpor, 1/2 teáskanál só, 10 dkg puha vaj, 10 dkg vaníliás cukor, 2 nagy tojás, 1 nagy tojás sárgája, 10-10-10 dkg hámozott, pirított, durvára vágott mandula, mogyoró és dió ( isteni aromát ad a sütinek ).
Megpirítom a magokat óvatosan nehogy megégjenek . Előmelegítem a sütőt 175 fokra.
Lisztet, sót, sütőport összekeverem. Nagy tálban robotgéppel habosra keverem a vajat a cukorral. Egyenként hozzáütöm a tojásokat majd az egy db tojás sárgát is. Ezekhez jöhet az előző lisztes keverék és jó alaposan elkeverem egyneművé. Először még  fakanállal  kavarom, de mindig kézzel dolgozom össze végül. Mehet hozzá a magkeverék is.
A tésztát négy egyenlő részre osztom és mindegyik negyed részből /mikor hogy sikerül/ kb. 15 cm hosszú és 4 cm vastag rudacskát formálok. Egymástól pár centire helyezem a rudakat sütőpapírral bélelt tepsire.



A sütő középső rácsán Kb 25 percig sütöm amíg kicsit ducik, pufik, arany színűek lesznek. Ezután kiveszem és egy fém rácson pihentetem, hűtöm a rudakat.
A sütő maradhat bekapcsolva mert vissza kell tenni, de már felszeletelve. A pihentetett rudakból kb. 2 cm vastag  " szeleteket " vágok. A szeletkék mindkét oldalát meg kell sütni. Először az egyik oldalát, az kb. 10-15 perc de a másik oldal már kevesebb idő lesz, annak elég 5 perc.
Majd újra hűtés.
Nálunk még melegében elfogy a negyede nagyjából. Nagyon finom!!! Olyan csodás aromája van a magoktól, mennyei!!!

Jó sütögetést :
Julie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...