2013. március 24., vasárnap

Égetett tészta

Ismét megvilágosodtam!!! Van egy nemzetközi desszerteket bemutató könyvem, nagyon szeretem.
Eddig mindig átlapoztam azokat a recepteket, ahol égetett tésztával készült desszertek vannak, mert valamiért azt hittem, ez nagyon bonyolult, és nehéz.
De szeretem a kihívásokat, és arra gondoltam egye fene, megpróbálom. És mekkora meglepetés ért! Egyáltalán nem bonyolult, sőt! Egész gyorsan megvan, és nagyon finom! A nálunk legjobban ismert recepttel kezdtem, ez a képviselőfánk. Most már fantáziámnak semmi sem szabhat határt, jönnek majd a sajtos, húsos, ilyenolyan, égetett tésztával készült receptek. Csak győzzétek. :)


Hozzávalók:
250 ml víz
100 g vaj
csipetnyi só
220 g liszt
6 egész tojás

Miért hívják égetett tésztának? Itt a válasz:
Vizet a vajjal közepes lángon felforralom. Ebbe szórom bele egyszerre a lisztet. Addig keverem, amíg cipó formává össze nem áll, majd még pár percig "égetem" tehát sercegő hangot nem hallat. Ez tényleg csak pár perc, de elég kemény karmunkát igényel. Még jó, hogy évek óta babákat cipelek, különben lehet nem is bírnám. :)
Szóval kaptunk egy cipót:


Átteszem a masszát egy keverőtálba, és pár percet hagyom hűlni. Majd elkezdem hozzáadni a tojásokat egyenként. Azt olvastam fontos mozzanat, hogy minden egyes tojást külön jól el kell keverni / mikor már nem fényes /. Én robotgéppel kezdtem, de kb a harmadik tojás után az egész tészta rátekeredett a gépre, onnan fakanállal kevertem.
A masszát habzsákba töltöm, és rózsákat formálva kinyomom. Ez is erőt igényel, nyomni kell rendesen. Kanállal is lehet gombócokat formálni, ha esetleg nincs kéznél habzsák. Kisebbeket csináltam, abból 32 db lett. De a forma és a méret is tetszés szerint változtatható.


Az én teflonos sütőlapomra nem kell zsiradék, de a sima sütőlapra mindenképpen kell vékonyan vajat kenni, vagy sütőpapírt tenni.
Előmelegített 200 fokos sütőben 15 percig sülnek. Párában jön fel szép magasra, én ezt úgy oldottam meg, hogy a sütőm aljára tettem egy tepsi vizet, és kész! Saját tapasztalat, hogy fontos a légkeverés. Mikor nem légkeverésen sütöttem, nem jöttek fel magasra.
A sütőből kivéve hagytam kihűlni, majd félbevágtam.
Töltés itt a hagyományos vaníliapuding és tejszínhab rétegezése volt.
Mivel ez semleges ízű tészta, tölthetitek bármivel, ami tetszik. Én legközelebb sajtkrémmel fogom, megmutatom majd azt is szívesen.

Tetején a karamell már csak azért, hogy másnap 1 kilométerrel
többet lehessen futni....
Julia

7 megjegyzés:

  1. Wááóóó, új design! Teccik, jó!

    VálaszTörlés
  2. És hogy csináltad a habzsákból kinyomást, hogy ilyen szép lett? Nekem ahhoz nagyobb karmunka kellett, meg is bántam közben, hogy habzsákkal próbálom adagolni, nagyon nehezen akart kijönni, pedig a legnagyobb lyukú csövet választottam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. azt sajnos nem tudom megmondani, milyen méretű a cső, de kijött habzsákból. Nyomni kellett rendesen, az igaz.
      Még egy tojást hozzá lehet keverni, ha annyira sűrű lett neked.

      Törlés
  3. Szépet sütöttél ismét! Amúgy meg akik ilyen szupi tortákat és macaronokat tudnak sütni, azoknak az égetett tészta meg se kottyan:) Ma én is képviselő fánkot sütök. Van nekem is egy jó receptem, Anyukámé volt, de most a Tiédet próbálom ki. Köszi.

    VálaszTörlés
  4. Én meg azt szeretném kérdezni, hogy milyen habzsákod van? Vagy honnan lehet rendes habzsákot szerezni? Merthogy ami nekem volt - az ilyen eccerű, valamelyik élelmiszerboltban ezervalamennyi forintért vásárolt habzsák volt - az egész egyszerűen megadta magát, és szétrepedt az oldalán, amikor vajas-gesztenyés kekszet szerettem volna kinyomni belőle.... De ami nálunk a cukrászellátóban van, mármint habzsák, az marha drága, én annyit most nem.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Nekem van egy Tupper, ami jó, és úgy tudom nem olyan drága. De a desszertmesternél például vehetsz úgy, hogy megveszed a habzsákot, ami nem vészes árban talán, és csak egy csövet. Vagy kettőt:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...