2013. május 16., csütörtök

Kihagyhatatlan! Fagyi-karamell-banán

Nem azért ismétlem önmagam, mert már nem tudok miről írni. Na nem ám! Zengtem már ódákat erről a receptről télen. / Itt / Most azért kap újra egy bejegyzést, mert vanília puding helyett vanília fagyival KIHAGYHATATLAN!!! Így, nagy betűvel!
Ennyi... Ezt el kell készítenetek!


Hozzávalók: /2.5 dl-es pohárból 4 adag jön ki ebből/
1 zacsi kakaós keksz  /én győri édest vettem/
4 banán
2 dl tejszín
vanília fagyi /hát ezt tetszés szerint, de ne sajnáljátok/

Hozzávalók a karamellhez:
20 dkg kristálycukor
10 dkg vaj
1.5 dl tejszín

A karamell kezdtem. Igazából ez az egyetlen, ami főzést igényel.
A cukrot feltettem egy edényben a tűzhelyre és folytonos kavargatás mellett megolvasztottam. Mikor már szép aranybarna, mehet bele a vaj és a tejszín. / Picit lehúzom a tűzről, úgy rakom bele lassan a vajat és a tejszínt, majd mehet vissza a tűzre. Nem kell megijedni, mikor a tejszínt hozzátéve a karamell mégis összeugrik. A főzésnél újra felolvad. /  Így együtt még forraltam kb 2-3 percig, és kész is van!
Hagytam kihűlni. Közben sűrűsödik, kissé ragacsossá válik. Hmmmm...
Én már nagyon sokszor elkészítettem ezt a karamellt de az a fura, hogy néha sűrűbb, néha hígabb. Mehet még hozzá egy kis tejszín, ha sűrű. Talán / vagyis biztos/  függ a vajtól és a tejszíntől, amit beleteszek. DE itt jön a jó hír! Tök mindegy mennyire sűrű, ebbe a receptbe mindenhogyan tökéletes!

Már csak a rétegezés van hátra. A kekszet elmorzsolom. Ha szeretitek ropogósan, akkor semmi nem kell hozzá. Ha puhábban jön be, ebben az esetben össze lehet keverni pár kanál tejjel és karamellel. Tehát ez megy a pohár aljára. Rá a banán szeletek, karamell, fagyi, /amennyi jólesik/. Majd erre jön a felvert tejszín /én cukor nélkül szoktam/.
Újra keksz, banán, karamell....és így tovább. A tetejére jóóó sok karamell!
Persze bárhogy lehet rétegezni, ahogy jólesik.



Julia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...