2013. május 17., péntek

Mozzarellás batyu

Olyan ritkán készítek kelt tésztát, pedig annyira finom!!! Mindig megfogadom, hogy sűrűbben nekiállok... Legutóbb ezt a batyut alkottam. Nincs benne hús, csak finom sajt, paradicsom, olajbogyó és fűszerek!


Hozzávalók a tésztához /6 méretesebb db lesz belőle/
50 dkg liszt
2.5 dkg friss élesztő
2 ek olaj
2 tk só
1 tk cukor
1 dl tej
1.5 dl víz

Hozzávalók a töltelékhez:
20 dkg mozzarella
4 paradicsom
olajbogyó
oregano
bazsalikom só

A kenéshez 1 tojássárgája

A tészta hozzávalóit egyszerűen kenyérsütőbe pakolom, ott dagasztom-kelesztem. Amennyiben nincs gép: a lisztbe mélyedést készítünk, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Mehet hozzá a cukor, olaj, só, tej, víz. Jól összegyúrni-dolgozni amíg szép egynemű lesz a tészta. Majd letakarva kb 1-1.5 órát keleszteni.
Ezalatt a töltelék hozzávalóit apróra vágtam.
A megkelt tésztát 6 részre osztottam, és kissé oválisra nyújtottam. Közepére raktam a tölteléket, a tészta szélét megkentem tojássárgájával, hogy jól összetapadjon és ne nyíljon ki sütés közben.
Kettéhajtottam, és elvileg így megkapja a batyu fomáját. A szélét villával lenyomkodtam.
Teflonos, sütőpapíros tepsire tesszük és kívülről is megkenjük tojássárgájával.
180 fokra előelegített sütőben 20-25 perc alatt sül szép ropogósra.



Julia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...